Takipte Kalın;

Alışveriş

6 milyar USD’lik ihracat hedefine ulaşmak için en uygun platform

Türkiye mücevher sektörünün en önemli etkinliği olan Istanbul Jewelry Show’un, 2019 yılındaki ikinci fuarı olan Istanbul Jewelry Show, 10 – 13 Ekim 2019 tarihleri arasında CNR Expo, Istanbul Fuar Merkezi’nde 49. kez düzenlenecek. 2019 yılında 6 milyar USD ihracat hedefi olan Türkiye Mücevher Sektörünün hedefine ulaşması için en uygun platformu sağlayan fuar, 120’den fazla ülkeden 19.000 mücevher alıcısını 800’ün üzerinde firma ve marka ile bir araya getirecek.

Dünyanın en büyük beş mücevher fuarı arasında yer alan Istanbul Jewelry Show, 10-13 Ekim 2019 tarihleri arasında CNR Expo, Istanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek. Fuar; 800’ün üzerinde firma ve markayı, 19.000 mücevher alıcısı ile bir araya getirerek yeni iş birliği fırsatları ve benzersiz bir bilgi paylaşımı için en uygun platformu yaratıyor. Türk Mücevher Sektörünün 6 milyar USD’lik ihracat hedefine ulaşmasında, Istanbul Jewelry Show – Ekim fuarı önemli bir rol oynuyor. Fuar, ihracat hedeflerine sağladığı olumlu katkıyla ekonomiye ivme kazandırıyor.

34 yıldır düzenlenen Istanbul Jewelry Show Mart ve Ekim fuarları, dünyanın en büyük fuar organizasyon şirketi olan Informa Markets tarafından organize ediliyor. Informa Markets 7 ülkede düzenlediği 17 mücevher fuarı ile sektörde köklü bir geçmişe ve uzmanlığa sahip. Bulunduğu portföyün gücünü de alan Istanbul Jewelry Show, tüm dünya mücevher sektör temsilcilerinin yakından takip ettiği bir fuar konumunda.

Mücevher sektörünün görkemli etkinliği

2019 yılında düzenlenen Istanbul Jewelry Show – Mart fuarı, yabancı ziyaretçi sayısında %9 artış göstererek 123 ülkeden 30.741 mücevher sektörü temsilcisini ağırlamıştı. Aynı zamanda Mart 2019 fuarı, Avrupalı ziyaretçi sayısında %15, Rusya’nın da dâhil olduğu BDT ülkelerinde ise %8 artış sağlamıştı. Bu veriler, Ekim 2019 fuarına da dünya mücevher sektörünün ilgisinin büyük olacağını gösteriyor.

Yeni salon planı ile ziyaretçilerin fuar deneyimini olumlu yönde arttıracak olan fuarda; altın, mücevher, pırlanta, renkli taş, değerli ve yarı-değerli taş, inci, gümüş, gümüş takı ve gümüş ev eşyası, altın montür, rafineri, saat, kalıp, vitrin dekorasyon, makine – ekipman ve yan sanayi, kasa, yazılım, lojistik ile aydınlatma ürün gruplarının bulunduğu 800’ün üzerinde yerli ve yabancı mücevher firma ve markası yer alacak.

Uluslararası alım heyeti geliyor

Istanbul Jewelry Show – Ekim 2019 Fuarı kapsamında, ihracatın artırılması, ihraç ürünlerine yeni pazarlar bulunması ve pazar payının korunması amacıyla “Uluslararası Alım Heyeti Programı” gerçekleştirilecek. Program kapsamında Avrupa, Orta Doğu, ABD, Kuzey Afrika ve Uzak Doğu ülkelerinden 1000 alıcı fuar kapsamında ağırlanacak.

Mücevher tasarımının nabzı yine Designer Market’te atacak

Istanbul Jewelry Show – Ekim 2019 Fuarı’nda her yıl organize edilen Designer Market, usta ve genç mücevher tasarımcılarını bir araya getirecek. Fuar alanında özel olarak oluşturulan Designer Market’te tasarımcılar tasarımlarını ve ürettikleri mücevherleri sergileyecekler.

Fuar sadece sektör profesyonellerine yöneliktir, halka açık değildir.

Informa Markets hakkında;

Istanbul Jewelry Show, Informa PLC’nin bir bölümü olan Informa Markets tarafından düzenlenmektedir. Informa Markets uzmanlaşmış pazarların ve endüstrilerin ticari faaliyetlerini yürütmelerini, yenilikçi girişimlerde bulunmalarını ve büyümelerini destekleyen platformlar geliştirmektedir. Portföyümüz; aralarında Sağlık Hizmetleri & İlaç Ürünleri, Altyapı, İnşaat & Emlak, Moda & Hazır Giyim, Turizm, Yiyecek & İçecek ve Sağlık & Beslenme sektörlerinin de bulunduğu çeşitli pazarlarda 550 uluslararası B2B organizasyon ve markadan oluşmaktadır. Geliştirdiğimiz fuarlar, uzmanlaşmış dijital içerikler ve işlenebilir veri çözümlerimiz vasıtası ile tüm dünyadaki iş ortaklarımıza birbirleri ile etkileşime geçme, tecrübe kazanma ve yeni iş fırsatlarını değerlendirme fırsatları sunmaktayız. Dünyanın önde gelen fuar organizasyon firması olarak çok çeşitli uzmanlaşmış sektörleri canlandırıyor, onlara yeni iş fırsatları sağlıyor ve yılın 365 günü büyümelerini mümkün kılıyoruz.

Devamını Oku
Reklam Alanı
Yorum Bırak

YORUMLAR

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Trendyol’un, maksadı farklı müşterilere fırsat sunan sistem açığı mağazaları mağdur ediyor!

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Ticari Danışman, Yazar ve Sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Trendyol’un maksadı farklı müşterilere fırsat sunan önemli bir sistem açığı hakkında açıklamalarda bulundu.

Koçoğlu yayınladığı basın bülteninde şu ifadelere yer verdi:

“Trendyol’dan alım yapan kimi müşteriler, herhangi bir mağazanın ürünlerini vasat göstermek ya da parlatmak, karalamak ya da aklamak veya algoritmada ön plana çıkmasını engellemek ya da ön plana çıkmasını sağlamak için, farklı maksatlarla alım gerçekleştirebiliyor. Burada iki ayrı açı, iki ayrı problem var.

Önem derecesi yüksek iki ayrı problem var

Birincisi, Trendyol müşterileri siparişini teslim almadan veya ürünü açmadan iade etse ya da ürün çeşitli sebeplerle geri dönse dahi ürüne yorum ve değerlendirme yapabiliyor. Yani, bir ürüne değerlendirme ve yorum yapabilmeniz için, satın almış olmanız yeterli görülüyor. Burada büyük bir mantık hatası var. Bir ürün ile ilgili değerlendirme yapılacak ve yorum yazılacak ise o ürünün açılmış, görülmüş olması gerekir. Aksi halde bu işe ayıracağınız küçük bir bütçe ile kaliteli bir ürünü ya da mağazayı sabote edebilir. Yanı sıra olumlu değerlendirme ve yorumla kalitesiz bir ürünü parlatabilirsiniz. Buradaki haksızlık sadece mağazaları değil, legal olmayan yolla parlatılmış bir ürünü alarak kandırılma olasılığı olan müşterileri de bağlamaktadır.

Trendyol anlaşmalı kargo şirketlerinden doğan suçların cezasını mağazalar çekiyor

Şahsi mağazamızda yaşadığımız bir hadise ile söze devam etmek istiyorum. Bizden iki ayrı ürün satın alan 2 ayrı müşterimiz, satın aldıkları ürünlere 1 yıldız vererek olumsuz değerlendirme gerçekleştirdiler ve şu yorumları yaptılar:

FSA32320805 barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Kargo ürünü getirmedi ve teslim etmedi.”

FNTSTKFSM051AV barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Ürün elime geçmedi bir daha bana bir şey gelecekse Aras kargoyla gelmesin. Hala an itibariyle gönderi bekliyorum. Mesai bitimi 18.30”

Tekrar dile getirmekte fayda görüyorum. Teslim alınmayan bir ürün hakkında yapılan yoruma izin vermekle, küfür ya da hakaret içeren bir yoruma izin vermek arasında mağazalara ve ürünlere vereceği yara adına fark yok. Her ikisi de bel altı vuruyor ve mağazaları olumsuz etkiliyor.

Problemi 3 ayrı noktadan iletmeme rağmen bu konuda aksiyon alınmadı

Gelen ilk olumsuz yorumun ardından öncelikle satıcılara ait arayüzde yer alan Canlı Destek üzerinden yazışarak mağduriyetimizi müşteri temsilcisine izah ettim. Tüm ısrarlarıma rağmen konu ile ilgili bildirim oluşturmadı. Hal böyle olunca satıcı destek hattını aradım ve 15.10.2021 tarihinde 14:20’de durumu sesli olarak anlattım. İlgilenileceğini ifade ettiler ve görüşmeyi sonlandırdık. Sonrasında aynı tarz farklı bir ürünümüze 2. yorum geldi. 16.10.2021 tarihinde 12:30’da tekrar arama gerçekleştirerek önceki aramamda belirttiğim soruna, söz konusu 2. ürünümüze yapılan olumsuz yorumun da eklenmesini talep ettim. Müşteri hizmetleri yetkilisi, böyle bir bildirim oluşturulmadığını, bu sebeple ekleme yapamayacağını söyledi. Anlayacağınız, benim ifadelerimi öneri kapsamında dinlemişler ya da daha argo bir tabirle ‘He’ deyip geçmişler.

Trendyol’un işletim sistemi günden güne iyileşiyor

Trendyol ile ilgili yaşadığımız mağaza odaklı problemlerde, son 3 aylık zaman diliminde önemli mesafe kaydettik. Muadillerine oranla açıkara gelişmiş olan Trendyol’un işletim sisteminin kendisini sürekli yenilediğini ve iyileştirildiğini söyleyebilirim. Özellikle, Trendyol’un mesul yöneticilerinden Sayın Özkan ÇOKAYGİL problemlere yönelik eleştirilerde son derece yapıcı bir yaklaşıma ve hoşgörüye sahip. Yukarıda ifade ettiğim soruna da aynı tevazu ile yaklaşım göstereceğinden ve hızlıca aksiyon alınacağından kuşkum yok.”

Devamını Oku

Alışveriş

Asılsız SMS mesajla “Borcunuzdan dolayı hakkınızda haciz takibi başlatılacaktır” dolandırıcılığı hız kazandı!

Joker Abdul Youtube kanalından yayınladığı videoda SMS yoluyla gerçekleşen dolandırıcılığa dikkat çekti.

Ünlü danışman, yazar, sanatçı ve içerik üretici Joker Abdul, son dönemde dolandırıcıların yeni metodu olan “Hakkınızda haciz takibi başlatılacaktır!” başlıklı mesajlara karşı temkinli olunması konusunda kamuoyunu uyardı.

Joker Abdul, Avukat Arabulucu Abdullah Serdar ÖNÜR ile birlikte gerçekleştirdiği canlı yayında bu tür bir mesajla karşılaşılması halinde ne yapılması gerektiği konularına değindi. Yanı sıra videoda, videoyu izlemeden ödeme yapmayın uyarısında bulunuldu.

Joker Abdul yayınladığı videonun açıklama alanında şu ifadelere yer verdi:

“HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ” İLE ÖNECELİKLİ OLARAK ARADIĞINIZ KONUYU İZLEYİN:

00:00 TANIŞMA

03:53 BAŞLANGIÇ

05:56 ANLATILACAK KONULAR

08:50 İADE DOLANDIRICILIĞI

11:25 SİPARİŞİNİZİ GETİREN KARGO PERSONELİ PAKETİNİZİ AÇANA KADAR BEKLEMEK ZORUNDA

18:45 “BORCUNUZDAN DOLAYI HACİZ TAKİBİ BAŞLATILMIŞTIR” KONULU ASILSIZ MESAJI GÖNDEREN FİRMA “HAKKINDA YASAL SUÇ DUYURUSU” NEREYE VE NASIL YAPILIR?

37:58 ASILSIZ “TARAFINIZA HACİZ TAKİBİ BAŞLATILACAKTIR” MESAJI GÖNDEREN “AVUKAT YA DA HUKUK BÜROSU” GERÇEKLEŞMEKTE OLAN OLASI DOLANDIRICILIĞA KARŞI SORUMLU MU?

45:25 ASILSIZ BİR “BORCUNUZDAN DOLAYI HACİZ TAKİBİ BAŞLATILACAKTIR” KONULU BİR SMS GELİRSE NE YAPMAK GEREKİR?

55:22 TELEFONDA KONUŞMA KAYDI ALMA VE SAVCILIĞA İLETME KURALLARI

01:35:54 GÖNDERİLEN ÜRÜNÜN “GÖNDERİCİ ADINI VE ADRESİNİ” TALEP ETMENİZ HALİNDE “KARGO FİRMALARI” SİZE VERMEK ZORUNDA

01:40:43 KONULARIN TOPARLANMIŞ ÖZETİ

👥 KATILIMCILAR: Av. Arb. Abdullah Serdar ÖNÜR (Avukat – Hukukçu) – Joker Abdul (Moderatör)

GENEL KONULAR:

1. E-ticarette en yaygın dolandırıcılık uygulamaları nelerdir?

2. E-ticarette dolandırıcılara karşı nasıl önlem alınır?

3. E-ticarette sahtekarlığın önüne nasıl geçilir?

4. E-ticarette iade dolandırıcılığı nedir?

5. Dolandırıcılara karşı yasal haklar ve hukuki başvuru yolları nelerdir?

6. Yayını izleyen seyircilerle SORU – CEVAP Yayın başladığında haberdar olmak için, KANALI TAKİP ETMEYİ ve BİLDİRİM ÇANINI AKTİF ETMEYİ unutmayın!

ÖNEMLİ 1 NOT: Lütfen video linkini dostlarınıza ve arkadaşlarınıza göndermeyi, sosyal medya hesaplarınızdan paylaşarak kamuoyu yararına yaptığım paylaşımı desteklemeyi ihmal etmeyin. Aksi takdirde diğer insanların mağduriyetlerine tedbir sağlamada tek başıma başarılı olamayabilirim. Saygılarımla. JOKER ABDUL (Abdullah KOÇOĞLU) Bir Twitter dönem sözünün dediği gibi, yayalar hukuk konularını bilse araç kullananlar daha kibar olurdu. Öğrenmek ve yasal koşullar altında aksiyon almak vatandaşlık hakkınızdır. Yasalar, herkes içindir. Yasal haklarınızı kullanmanız dileğiyle.

Devamını Oku

Alışveriş

Yel Pazarlama Ltd. Şti. ünlü ticari danışman Koçoğlu’nun ağına takıldı!

Yel Pazarlama Ltd. Şti. dolandırıcılığı

Ünlü danışman Koçoğlu, Yel Pazarlama Ltd. Şti. dolandırıcılığına dikkat çekti!

Ünlü ticari danışman, yazar ve sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Youtube kanalından yaptığı yazılı ve sözlü açıklamada; Yel Pazarlama Ltd. Şti. tarafından dolandırılmaya çalışıldığını, konu ile alakalı suç duyurusu başlattığını duyurdu. Koçoğlu açıklamalarında, mesajda adı geçirilen hukuk bürosu hakkında bağlı bulunduğu baroya resmi makamlar aracılığıyla şikayette bulunacaklarını da belirtti.

Koçoğlu, Youtube.com/JokerAbdul adlı resmi Youtube kanalından yaptığı yazılı ve sözlü açıklamalarında şu ifadelere yer verdi:

“Yel Pazarlama Ltd. Şti.’nin vatandaşlara, ‘Dosyanız, icra takibi başlatılması için, hukuk ofisine devredilmiştir. Hukuk ofisi: www.avmuctebadarinc.com, DARINÇ HUKUK BÜROSU‘ içerikli bir mesaj gönderdiğini, bize de gelen mesaj sonrasında yaptığım paylaşım sayesinde tespit ettim. Mesajda iletilen 0232 608 95 10 telefon aracılığıyla İZMİR BAROSU‘na kayıtlı olduğunu düşündüğüm sözde yetkili hukuk bürosu olarak iletilen AV. MÜCTEBA DARINÇ HUKUK ve DANIŞMANLIK BÜROSUNU aradığımda; 2019 yılında ürün satın aldığımızı, kargo geri döndüğü için borçlu olduğumuzu ifade ettiler. Ayrıca, gönderilen mesajda linki yer alan https://avmuctebadarinc.com internet sayfasına geçiş yaptığımda adını geçtikleri hukuk ve danışmanlık bürosu ile linkteki sayfanın eşleştiğini fark ettim. Böyle bir durumda ÖDEME YAPMADIM, SİZ DE YAPMAYIN. Bilakis Yel Pazarlama Ltd. Şti. ve bağlantılı kişiler hakkında SUÇ DUYURULARIMIZI ve BARO ŞİKAYETLERİMİZİ başlatmak için aksiyon aldık. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olmanız için, şirketler avukatımız Av. Arb. Abdullah Serdar ÖNÜR ile birlikte ortak bir CANLI YAYIN gerçekleştireceğiz. Yayına katılarak avukatımıza sorularınızı iletebilirsiniz. Takipte kalmanızı rica eder, yaşadığınız mağduriyet adına geçmiş olsun dileklerimi iletirim.”

Devamını Oku
Reklam Alanı

ÇOK OKUNANLAR