Takipte Kalın;

Bültenler

Fairy, CarrefourSA ve TÜDAV, “Denizi Şansa Bırakma” diyor

Fairy, CarrefourSA ve Türk Deniz Araştırmaları Vakfı (TÜDAV), denizlerdeki atık plastiğe dikkat çekmek ve tüketicilerin kullandıkları ürünlere bu duyarlılıkla yaklaşmalarını sağlamak amacıyla yeni bir kampanya başlatıyor.

“Geri Dönüştürülmüş Sahil Plastiği ile Üretilmiş Fairy” şişelerinin kullanılacağı kampanya kapsamında tüketiciler; 53 ildeki 611 CarrefourSA mağazasındaki geri dönüşüm otomatlarına boş Fairy şişelerini atıp karşılığında indirim kuponu alacak böylece geri dönüşüme katkı sağlayacaklar.

Kampanya için kullanılacak Fairy şişeleri ise yüzde 100 geri dönüşümlü plastikten üretilmiş. Geri dönüşümlü plastiğin yüzde 10’unun okyanuslardan, göllerden ve nehirlerden toplanmış olması dikkat çekiyor.

Dünya Okyanus ve denizleri son yıllarda kirlenme konusunda yeni bir tehditle karşı karşıya. Bu yeni tehlike ise plastikler. Plastiklerin deniz ve okyanuslardaki kalış süreleri yıllarla ifade edilecek kadar uzun… Bu noktadan yola çıkan, yaşamları iyileştirmeye odaklanan P&G markalarından Fairy, Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA ve Türk Deniz Araştırmaları Vakfı (TÜDAV), denizlerdeki plastiğe dikkat çekmek için el ele vererek tüketicilerin kullandıkları ürünlere bu duyarlılıkla yaklaşmalarını sağlamak amacıyla “Geri Dönüştürülmüş Sahil Plastiği ile Üretilmiş Şişe Fairy” ile anlamlı bir bilinçlendirme kampanyası başlatıyor; “Denizi Şansa Bırakma”

Yüzde 100 geri dönüşümlü plastikten üretilmiş yüzde 100 geri dönüştürülebilir şişe

Geri Dönüştürülmüş Sahil Plastiği ile Üretilmiş Şişe Fairy kampanyanın itici gücü olacak. Fairy, plastiğin okyanusa ulaşmasını engelleme amacını ilke ediniyor. Sahil Plastiği ile üretilmiş Fairy, yüzde 100 geri dönüşümlü plastikten yapılmış, yüzde 100 geri dönüştürülebilir şişe olma özelliğini taşıyor.

Müşteriler de kazanacak

Müşteriler, kampanya kapsamında Türkiye’nin 53 ilindeki 611 CarrefourSA mağazasında satışta olan Fairy şişelerini seçili CarrefourSA marketlerinde yer alacak olan geri dönüşüm otomatlarına atarak indirim kuponu kazanabilecekler. Böylece geri dönüşüme katkı sağlayacaklar. Proje ile TÜDAV’ın belirlediği ve özel koruma alanları arasında bulunan sahillerde plastik toplanarak denizlerdeki plastik atıklara dikkat çekmek ve tüketicilerin kullandıkları ürünlere bu duyarlılıkta yaklaşmaları konusunda farkındalık yaratılacak.

“Geri dönüşümlü plastiğin yüzde 10’u okyanuslardan, göllerden ve nehirlerden toplandı”

Kampanyanın lansman toplantısında konuşan Procter & Gamble Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, “Fairy olarak çevresel sürdürülebilirliğe ve denizlerin korunmasına çok önem veriyoruz.” diyerek şöyle devam etti: “Fairy, tüketicilerin ihtiyaçlarını anlamak ve onlara daha iyi ürünler sunabilmek için çalışıyor. Bu doğrultuda ürünlerini sürdürülebilirlik ve yüksek performans teknolojisi çatısı altında çevresel ayak izini azaltan yenilikler geliştirerek tüketicilerin beğenisine sunuyor. 2017 yılında Fosfatı, dünya çapında tüm perakende ve profesyonel Fairy bulaşık makinesi deterjanlarından çıkararak, bunu gerçekleştiren ilk şirket olduk. Böylece Fairy’nin her kapsülüne daha fazla güç sığdırdık ve ön yıkamaya gerek kalmadı” dedi. Turnaoğlu, Fairy’nin Türk denizlerinin korunmasına verdiği destek kapsamında TÜDAV işbirliği ile “Balıklar Boğulmasın” projesine imza attığını da hatırlattı. “Bugün, hayata geçireceğimiz ve bizleri çok heyecanlandıran kampanyamızı başlatmak için buradayız. Fairy, CarrefourSA ve TÜDAV el ele verip denizlerdeki plastiğe dikkat çekmek amacıyla ‘Geri Dönüştürülmüş Sahil Plastiği’ ile Üretilmiş Şişe Fairy ile anlamlı bir bilinçlendirme kampanyası başlatıyoruz. ‘Denizi Şansa Bırakma’ diyeceğiz” diye konuşan Turnaoğlu, plastiğin okyanusa ulaşmasını engelleme amacını ilke edinen Sahil Plastiği ile üretilmiş Fairy’nin, yüzde 100 geri dönüşümlü plastikten yapılmış, yüzde 100 geri dönüştürülebilir bir şişe olduğunu vurguladı. Turnaoğlu, “Geri dönüşümlü plastiğin yüzde 10’u okyanuslardan, göllerden ve nehirlerden toplandı. Tüm okyanusları temizleyemeyeceğimiz gerçeğinin farkındayız. Bizim gayemiz, farkındalık yaratmak ve markalarımızın gücünü insanları geri dönüşüm yapmaya teşvik etmek” dedi.

“Denizlerdeki plastiğe dikkat çekmek amacıyla ‘Denizi Şansa Bırakma’ diyoruz”

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu da faaliyet gösterdikleri alanlardaki tüm aşamalarda sürdürülebilir çevre duyarlılığını gözeten bir bilinçle hareket ettiklerini vurgulayarak şunları dile getirdi: “Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki, Türkiye organize perakende sektörünün çevreye duyarlı markası CarrefourSA olarak İş ortaklarımızın, müşterilerimizin ve çalışanlarımızın gönüllü katkılarıyla yıllardır birçok proje yürütüyoruz. Bugün de P&G ve Türk Deniz Araştırmaları Vakfı (TÜDAV) el ele verip denizlerdeki plastiğe dikkat çekmek, gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak amacıyla “Denizi Şansa Bırakma” diyoruz. Atalarımızdan bizlere miras kalan dünyamızı geleceğe tertemiz bir şekilde bırakmanın yolu deniz, sahil, akarsu, orman diye ayrım yapmadan her yeri temiz tutmaktan geçiyor. Bu doğrultuda üzerimize düşeni yaparak Geri Dönüştürülmüş Sahil Plastiği ile Üretilmiş Şişe Fairy’nin 53 ilde 611 marketemizde ve carrefoursa.com’da müşterilerimizle buluşmasını sağlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Proje ile müşterilerimiz, seçili CarrefourSA marketlerinde yer alacak geri dönüşüm otomatlarına boş Fairy, Head&Shoulders ve Pantene şişelerini atarak karşılığında indirim kuponu kazanabilecekler hem geri dönüşüme katkı hem de kazanç sağlamış olacaklar. “Destek Lazımsa CarrefourSA” mottomoz ile doğa dostu projelere destek vermeyi sürdüreceğimizi bir kez daha yinelemiş oluyoruz. İnanıyoruz ki daha temiz bir dünya ve sürdürülebilir bir geleceğin anahtarı, duyarlı projelerin çoğalması ve yaygınlaşmasında yatıyor.”

“Plastik konusunda genel bir seferberlik başlatılmalı”

Lansmanda konuşan ve plastiklerin deniz suyunda parçalanmasıyla oluşan mikroplastiklerin besin zinciri yoluyla insana kadar ulaşabildiğini belirten Türk Deniz Araştırmaları Vakfı (TÜDAV) Başkanı Bayram Öztürk ise şöyle devam etti: “Dünya çapında üretilen yılda 300 milyon ton plastiğin yaklaşık %2’sinin, yani 6 milyon tonunun denizlere ulaştığı tahmin ediliyor. Bilindiği gibi plastiklerin deniz suyunda çözünmesi yıllar alıyor. Üstelik bu plastik kökenli maddeleri başta da şişeleri yunuslar, balinalar ve deniz kuşları besin zannederek ağızlarına aldıkları için boğularak ölebilmekte. Peki bu konuda neler yapılabilir? Öncelikle tabii ki plastik atıkların kaynağında ayrılmaları, geri dönüşümü ve alımı için ilgili bütün kişi ve kurumların görevlerini ciddiyetle yapmaları çok önemli.”

Öztürk, kişisel olarak insanların hayatlarında plastik tüketimini azaltarak, cam veya dönüştürülebilir malzemeler kullanmaya özen gösterebileceğine dikkat çekti. “Fairy ile birlikte bu yıl da denizlerdeki plastik atıklara dikkat çekmek ve tüketicilerin kullandıkları ürünlere bu duyarlılıkla yaklaşmalarını sağlamak için yeni bir projeyi daha hayata geçiriyoruz. Beni çok heyecanlandıran bu proje için kendi adıma ve TÜDAV adına çok mutluyum” diye konuşan Öztürk, denizlerdeki plastiğe vurgu yapılacak “Denizi Şansa Bırakma” projesinde, yüzde 100 geri dönüşümlü plastikten yapılmış, yüzde 100 geri dönüşümlü Fairy şişeleri ile anlamlı bir bilinçlendirme kampanyasına daha imza atacaklarını vurguladı.

Devamını Oku
Reklam Alanı
Yorum Bırak

YORUMLAR

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bültenler

Engin Akad Koleji ve sahibi Engin Piraz hakkında suç duyurusunda bulundu!

Dünyaca ünlü Türk çizer Tayyar Özkan, Engin Akad Koleji ve sahibi Engin Piraz hakkında suç duyurusunda bulundu!

Özkan, Akademist Grup bünyesinde yer alan Engin Akad Koleji ve sahibi hakkında, senet yoluyla tarafından haksız tahsilat yapıldığı gerekçesiyle suç duyurusunda bulunduğunu belirtti.

Türk çizer, ödediği senetleri başka firmaya ciro ederek kendisine 2. kez ödeten Engin Akad Kolejleri ve Engin Akad Okulları kurucu olan Engin Piraz hakkında suç duyurusunda bulunduğunu bildirdi.

Ödediği senetlerin başka bir firmaya ciro edilmesinden dolayı 2. kez ödemek zorunda bırakıldığı için haksız mağduriyet yaşadığını ifade eden Özkan, devletten aldığı teşvik senetlerinin de Engin Akad Koleji tarafından kendisinden tahsil edildiğini belirtti.

Tayyar Özkan ve Özkan’nın avukatı Bülent Kolay, katıldıkları canlı yayında konu ile ilgili detaylı açıklamalara yer verdiler.

Devamını Oku

Alışveriş

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Trendyol’un, maksadı farklı müşterilere fırsat sunan sistem açığı mağazaları mağdur ediyor!

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Ticari Danışman, Yazar ve Sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Trendyol’un maksadı farklı müşterilere fırsat sunan önemli bir sistem açığı hakkında açıklamalarda bulundu.

Koçoğlu yayınladığı basın bülteninde şu ifadelere yer verdi:

“Trendyol’dan alım yapan kimi müşteriler, herhangi bir mağazanın ürünlerini vasat göstermek ya da parlatmak, karalamak ya da aklamak veya algoritmada ön plana çıkmasını engellemek ya da ön plana çıkmasını sağlamak için, farklı maksatlarla alım gerçekleştirebiliyor. Burada iki ayrı açı, iki ayrı problem var.

Önem derecesi yüksek iki ayrı problem var

Birincisi, Trendyol müşterileri siparişini teslim almadan veya ürünü açmadan iade etse ya da ürün çeşitli sebeplerle geri dönse dahi ürüne yorum ve değerlendirme yapabiliyor. Yani, bir ürüne değerlendirme ve yorum yapabilmeniz için, satın almış olmanız yeterli görülüyor. Burada büyük bir mantık hatası var. Bir ürün ile ilgili değerlendirme yapılacak ve yorum yazılacak ise o ürünün açılmış, görülmüş olması gerekir. Aksi halde bu işe ayıracağınız küçük bir bütçe ile kaliteli bir ürünü ya da mağazayı sabote edebilir. Yanı sıra olumlu değerlendirme ve yorumla kalitesiz bir ürünü parlatabilirsiniz. Buradaki haksızlık sadece mağazaları değil, legal olmayan yolla parlatılmış bir ürünü alarak kandırılma olasılığı olan müşterileri de bağlamaktadır.

Trendyol anlaşmalı kargo şirketlerinden doğan suçların cezasını mağazalar çekiyor

Şahsi mağazamızda yaşadığımız bir hadise ile söze devam etmek istiyorum. Bizden iki ayrı ürün satın alan 2 ayrı müşterimiz, satın aldıkları ürünlere 1 yıldız vererek olumsuz değerlendirme gerçekleştirdiler ve şu yorumları yaptılar:

FSA32320805 barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Kargo ürünü getirmedi ve teslim etmedi.”

FNTSTKFSM051AV barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Ürün elime geçmedi bir daha bana bir şey gelecekse Aras kargoyla gelmesin. Hala an itibariyle gönderi bekliyorum. Mesai bitimi 18.30”

Tekrar dile getirmekte fayda görüyorum. Teslim alınmayan bir ürün hakkında yapılan yoruma izin vermekle, küfür ya da hakaret içeren bir yoruma izin vermek arasında mağazalara ve ürünlere vereceği yara adına fark yok. Her ikisi de bel altı vuruyor ve mağazaları olumsuz etkiliyor.

Problemi 3 ayrı noktadan iletmeme rağmen bu konuda aksiyon alınmadı

Gelen ilk olumsuz yorumun ardından öncelikle satıcılara ait arayüzde yer alan Canlı Destek üzerinden yazışarak mağduriyetimizi müşteri temsilcisine izah ettim. Tüm ısrarlarıma rağmen konu ile ilgili bildirim oluşturmadı. Hal böyle olunca satıcı destek hattını aradım ve 15.10.2021 tarihinde 14:20’de durumu sesli olarak anlattım. İlgilenileceğini ifade ettiler ve görüşmeyi sonlandırdık. Sonrasında aynı tarz farklı bir ürünümüze 2. yorum geldi. 16.10.2021 tarihinde 12:30’da tekrar arama gerçekleştirerek önceki aramamda belirttiğim soruna, söz konusu 2. ürünümüze yapılan olumsuz yorumun da eklenmesini talep ettim. Müşteri hizmetleri yetkilisi, böyle bir bildirim oluşturulmadığını, bu sebeple ekleme yapamayacağını söyledi. Anlayacağınız, benim ifadelerimi öneri kapsamında dinlemişler ya da daha argo bir tabirle ‘He’ deyip geçmişler.

Trendyol’un işletim sistemi günden güne iyileşiyor

Trendyol ile ilgili yaşadığımız mağaza odaklı problemlerde, son 3 aylık zaman diliminde önemli mesafe kaydettik. Muadillerine oranla açıkara gelişmiş olan Trendyol’un işletim sisteminin kendisini sürekli yenilediğini ve iyileştirildiğini söyleyebilirim. Özellikle, Trendyol’un mesul yöneticilerinden Sayın Özkan ÇOKAYGİL problemlere yönelik eleştirilerde son derece yapıcı bir yaklaşıma ve hoşgörüye sahip. Yukarıda ifade ettiğim soruna da aynı tevazu ile yaklaşım göstereceğinden ve hızlıca aksiyon alınacağından kuşkum yok.”

Devamını Oku

Bültenler

Aygün Karadoğan, ilk ödülünü Zeki Müren’e ithaf etti!

Türk Müziği’nin kadife sesi olarak lakaplandırılan Aygün Karadoğan, ilk ödülünü Zeki Müren’e ithaf etti.

Hayranları tarafından Türk Müziği’nin kadife sesi olarak lakaplandırılan Aygün Karadoğan geçtiğimiz günlerde ilk ödülünü aldı.

Ümit Öner’in sahibi olduğu Göktürk Dergisi tarafından 3. kez düzenlenen “Yılın En’leri Ödül Töreni“nde ‘Yılın En Başarılı Çıkış Yapan Erkek Sanatçısı’ ödülüne layık görülen Karadoğan, ödülünü ünlü sunucu Merve Akıncı ve derginin sahibi Ümit Öner’in elinden aldı. Aygün Karadoğan, Göktürk’teki Kemer Country Hotel’de düzenlenen görkemli törende yoğun istek üzerine ödül almasını sağlayan ve Zeki Müren’e ait “Gözlerin Doğuyor Gecelerime” adlı parçayı seslendirmeyi de ihmal etmedi.

Ödül alması ile ilgili konuşan başarılı sanatçı Aygün Karadoğan, “Öncelikle şunu söylemek isterim daha önce Sanat Güneşimiz Zeki Müren tarafından okunan ‘Gözlerin Doğuyor Gecelerime’ parçası ile ‘Yılın En İyi Çıkış Yapan Başarılı Sanatçı Ödülü’nü almak çok gurur verici. Oylamaya katılıp bana oy veren herkese teşekkür ederim. Yeni çalışmamız ise yolda. Yine çok büyük bir ustanın seslendirdiği cover bir parça geliyor. Eminim bu eseri de benim sesimden çok seveceksiniz. Son olarak sözlerimi Zeki Müren’in hatırasına sahip çıkmalıyız diyerek bitirmek istiyorum.”

Devamını Oku
Reklam Alanı

ÇOK OKUNANLAR