Takipte Kalın;

Alışveriş

Koçoğlu: “Çiçek Sepeti Yöneticileri; bu neyin kafası?”

Koçoğlu: “Çiçek Sepeti Yöneticileri; bu neyin kafası?”

Çiçek Sepeti İnternet Hizmetleri A.Ş’nin e-ticaret platformu www.ciceksepeti.com’dan hem mağazalarını hem de müşterilerini mağdur eden çifte skandal

Çiçek Sepeti İnternet Hizmetleri A.Ş’nin e-ticaret platformu www.ciceksepeti.com üzerinden satış yapan kimi mağazaların ticari ve basın danışmanlığını yürüten Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, yaşanan aksaklıkların faturasını mağazalarına çıkaran firma yöneticilerine seslendi: “Çiçek Sepeti İnternet Hizmetleri A.Ş Yöneticileri; bu neyin kafası?”

Koçoğlu, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Çiçek Sepeti İnternet Hizmetleri A.Ş’nin e-ticaret platformu olan www.ciceksepeti.com dahilinde bir mağaza açıyorsunuz. Henüz birkaç ürün satmışken bir bakıyorsunuz ki, mağaza puanınız açıklanmış. O da ne? 10 üzerinden 9.1’e hak kazanmışsınız. Birkaç ürün satmışken puanınızın nasıl bu kadar düşük olabileceğini sorguluyorsunuz. Neden sonra anlıyorsunuz ki, meğer verilen siparişler mağazaların sipariş sayfalarına düşmüyor ya da geç düşüyor veya aşamalar arası geçişte yaşanan sistemsel sorun sebebiyle düşen siparişinizi ‘HAZIRLANIYOR’ aşamasına geçiremediğiniz için siparişi zamanında çıkaramıyorsunuz.

Çiçek Sepeti İnternet Hizmetleri A.Ş’nin e-ticaret platformu www.ciceksepeti.com, mağaza ile müşterisini birbirine düşüyor!

Özellikle doğum günü, yıldönümü, kutlama gibi özel günleri baz alarak alım yapan ve aldığı ürünü hediye olarak ilgili adrese yönlendiren kimi müşteriler haklı olarak zamanında teslim edilmeyen ürün için, alım yaptığı mağazayı gerek panel üzerinden gerekse ürüne ait yorum alanından ya da sosyal medyadan bireysel olarak yerle yeksan ediyor.

Çiçek Sepeti Yönetimi bu durumda ne mi yapıyor?

Gecikmede olan siparişi mağaza panelinize yansıtıyor ya da manuel olarak gerçekleşen birkaç yazışma sonrasında ürünü ‘HAZIRLANIYOR’ aşamasına geçiriyor. Mağaza ilgili ürünü ancak, tüm bu kaostan sonra gönderebiliyor. Zira, ‘HAZIRLANIYOR’ aşamasına geçiş yapmayan ürünleri kargolama lüksünüz yok. Platformda yer alan mağazanızı bir kenara bırakın, marka adınızın lekelenmesi de cabası. Mağazanın ve markanın yaşadığı bu olumsuzluk ise platform yetkililerinin umurlarında bile değil. Bu durumun mağazalara maddi manevi tazmin hakkı doğurduğundan ise bihaberler. Sanırım bugüne kadar durumu yargı sürecine taşıyan ve kamuoyu yararına açıklama yapan pek kimse olmamış.

Son gollerini, 49442 mağaza numaralı Fantastik Sanat Atölyesi’ne attılar!

Platform üzerinden yapılan satışlar sonrasında tuhaf bir mağaza puanı alçalmasını bizzat tespit ettim ve altta yer alan mesajı belirttikleri panel üzerinden ilettim. Bu mesajı iletmek için de ayrı bir gayret sarf etmenin yanı sıra zamanımdan da bolca çaldılar. Zira, müşteri temsilcisine durumu telefonla bildirdiğinizde sizinle sadece sohbet edip sonraki panele ve ardından klasik bir ankete yönlendiriyor. Derken derdinizi bir kez de yazılı olarak iletmek durumunda bırakılıyorsunuz. Altta yer alan ve her haliyle belli olan soruna ivedi çözüm sağlamak yerine ne mi yapıyorlar? Size, yeni bir soru yöneltiyorlar:

İşte gelen cevap: ‘Merhaba, siparişin hangi kriterde bulunduğu bilgisini iletebilir misiniz?’

Sipariş numarası verilmiş olan ürünün hangi kategoride yer aldığına bakmaktan bile aciz Çiçek Sepeti, www.ciceksepeti.com yetkilileri soruyorum size: BU NEYİN KAFASI?”

Koçoğlu: “Çiçek Sepeti Yöneticileri; bu neyin kafası?”

Çiçek Sepeti İnternet Hizmetleri A.Ş’nin e-ticaret platformu ciceksepeti.com’dan hem mağazalarını hem de müşterilerini mağdur eden çifte skandal

Alışveriş

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Trendyol’un, maksadı farklı müşterilere fırsat sunan sistem açığı mağazaları mağdur ediyor!

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Ticari Danışman, Yazar ve Sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Trendyol’un maksadı farklı müşterilere fırsat sunan önemli bir sistem açığı hakkında açıklamalarda bulundu.

Koçoğlu yayınladığı basın bülteninde şu ifadelere yer verdi:

“Trendyol’dan alım yapan kimi müşteriler, herhangi bir mağazanın ürünlerini vasat göstermek ya da parlatmak, karalamak ya da aklamak veya algoritmada ön plana çıkmasını engellemek ya da ön plana çıkmasını sağlamak için, farklı maksatlarla alım gerçekleştirebiliyor. Burada iki ayrı açı, iki ayrı problem var.

Önem derecesi yüksek iki ayrı problem var

Birincisi, Trendyol müşterileri siparişini teslim almadan veya ürünü açmadan iade etse ya da ürün çeşitli sebeplerle geri dönse dahi ürüne yorum ve değerlendirme yapabiliyor. Yani, bir ürüne değerlendirme ve yorum yapabilmeniz için, satın almış olmanız yeterli görülüyor. Burada büyük bir mantık hatası var. Bir ürün ile ilgili değerlendirme yapılacak ve yorum yazılacak ise o ürünün açılmış, görülmüş olması gerekir. Aksi halde bu işe ayıracağınız küçük bir bütçe ile kaliteli bir ürünü ya da mağazayı sabote edebilir. Yanı sıra olumlu değerlendirme ve yorumla kalitesiz bir ürünü parlatabilirsiniz. Buradaki haksızlık sadece mağazaları değil, legal olmayan yolla parlatılmış bir ürünü alarak kandırılma olasılığı olan müşterileri de bağlamaktadır.

Trendyol anlaşmalı kargo şirketlerinden doğan suçların cezasını mağazalar çekiyor

Şahsi mağazamızda yaşadığımız bir hadise ile söze devam etmek istiyorum. Bizden iki ayrı ürün satın alan 2 ayrı müşterimiz, satın aldıkları ürünlere 1 yıldız vererek olumsuz değerlendirme gerçekleştirdiler ve şu yorumları yaptılar:

FSA32320805 barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Kargo ürünü getirmedi ve teslim etmedi.”

FNTSTKFSM051AV barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Ürün elime geçmedi bir daha bana bir şey gelecekse Aras kargoyla gelmesin. Hala an itibariyle gönderi bekliyorum. Mesai bitimi 18.30”

Tekrar dile getirmekte fayda görüyorum. Teslim alınmayan bir ürün hakkında yapılan yoruma izin vermekle, küfür ya da hakaret içeren bir yoruma izin vermek arasında mağazalara ve ürünlere vereceği yara adına fark yok. Her ikisi de bel altı vuruyor ve mağazaları olumsuz etkiliyor.

Problemi 3 ayrı noktadan iletmeme rağmen bu konuda aksiyon alınmadı

Gelen ilk olumsuz yorumun ardından öncelikle satıcılara ait arayüzde yer alan Canlı Destek üzerinden yazışarak mağduriyetimizi müşteri temsilcisine izah ettim. Tüm ısrarlarıma rağmen konu ile ilgili bildirim oluşturmadı. Hal böyle olunca satıcı destek hattını aradım ve 15.10.2021 tarihinde 14:20’de durumu sesli olarak anlattım. İlgilenileceğini ifade ettiler ve görüşmeyi sonlandırdık. Sonrasında aynı tarz farklı bir ürünümüze 2. yorum geldi. 16.10.2021 tarihinde 12:30’da tekrar arama gerçekleştirerek önceki aramamda belirttiğim soruna, söz konusu 2. ürünümüze yapılan olumsuz yorumun da eklenmesini talep ettim. Müşteri hizmetleri yetkilisi, böyle bir bildirim oluşturulmadığını, bu sebeple ekleme yapamayacağını söyledi. Anlayacağınız, benim ifadelerimi öneri kapsamında dinlemişler ya da daha argo bir tabirle ‘He’ deyip geçmişler.

Trendyol’un işletim sistemi günden güne iyileşiyor

Trendyol ile ilgili yaşadığımız mağaza odaklı problemlerde, son 3 aylık zaman diliminde önemli mesafe kaydettik. Muadillerine oranla açıkara gelişmiş olan Trendyol’un işletim sisteminin kendisini sürekli yenilediğini ve iyileştirildiğini söyleyebilirim. Özellikle, Trendyol’un mesul yöneticilerinden Sayın Özkan ÇOKAYGİL problemlere yönelik eleştirilerde son derece yapıcı bir yaklaşıma ve hoşgörüye sahip. Yukarıda ifade ettiğim soruna da aynı tevazu ile yaklaşım göstereceğinden ve hızlıca aksiyon alınacağından kuşkum yok.”

Devamını Oku

Alışveriş

Asılsız SMS mesajla “Borcunuzdan dolayı hakkınızda haciz takibi başlatılacaktır” dolandırıcılığı hız kazandı!

Joker Abdul Youtube kanalından yayınladığı videoda SMS yoluyla gerçekleşen dolandırıcılığa dikkat çekti.

Ünlü danışman, yazar, sanatçı ve içerik üretici Joker Abdul, son dönemde dolandırıcıların yeni metodu olan “Hakkınızda haciz takibi başlatılacaktır!” başlıklı mesajlara karşı temkinli olunması konusunda kamuoyunu uyardı.

Joker Abdul, Avukat Arabulucu Abdullah Serdar ÖNÜR ile birlikte gerçekleştirdiği canlı yayında bu tür bir mesajla karşılaşılması halinde ne yapılması gerektiği konularına değindi. Yanı sıra videoda, videoyu izlemeden ödeme yapmayın uyarısında bulunuldu.

Joker Abdul yayınladığı videonun açıklama alanında şu ifadelere yer verdi:

“HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ” İLE ÖNECELİKLİ OLARAK ARADIĞINIZ KONUYU İZLEYİN:

00:00 TANIŞMA

03:53 BAŞLANGIÇ

05:56 ANLATILACAK KONULAR

08:50 İADE DOLANDIRICILIĞI

11:25 SİPARİŞİNİZİ GETİREN KARGO PERSONELİ PAKETİNİZİ AÇANA KADAR BEKLEMEK ZORUNDA

18:45 “BORCUNUZDAN DOLAYI HACİZ TAKİBİ BAŞLATILMIŞTIR” KONULU ASILSIZ MESAJI GÖNDEREN FİRMA “HAKKINDA YASAL SUÇ DUYURUSU” NEREYE VE NASIL YAPILIR?

37:58 ASILSIZ “TARAFINIZA HACİZ TAKİBİ BAŞLATILACAKTIR” MESAJI GÖNDEREN “AVUKAT YA DA HUKUK BÜROSU” GERÇEKLEŞMEKTE OLAN OLASI DOLANDIRICILIĞA KARŞI SORUMLU MU?

45:25 ASILSIZ BİR “BORCUNUZDAN DOLAYI HACİZ TAKİBİ BAŞLATILACAKTIR” KONULU BİR SMS GELİRSE NE YAPMAK GEREKİR?

55:22 TELEFONDA KONUŞMA KAYDI ALMA VE SAVCILIĞA İLETME KURALLARI

01:35:54 GÖNDERİLEN ÜRÜNÜN “GÖNDERİCİ ADINI VE ADRESİNİ” TALEP ETMENİZ HALİNDE “KARGO FİRMALARI” SİZE VERMEK ZORUNDA

01:40:43 KONULARIN TOPARLANMIŞ ÖZETİ

👥 KATILIMCILAR: Av. Arb. Abdullah Serdar ÖNÜR (Avukat – Hukukçu) – Joker Abdul (Moderatör)

GENEL KONULAR:

1. E-ticarette en yaygın dolandırıcılık uygulamaları nelerdir?

2. E-ticarette dolandırıcılara karşı nasıl önlem alınır?

3. E-ticarette sahtekarlığın önüne nasıl geçilir?

4. E-ticarette iade dolandırıcılığı nedir?

5. Dolandırıcılara karşı yasal haklar ve hukuki başvuru yolları nelerdir?

6. Yayını izleyen seyircilerle SORU – CEVAP Yayın başladığında haberdar olmak için, KANALI TAKİP ETMEYİ ve BİLDİRİM ÇANINI AKTİF ETMEYİ unutmayın!

ÖNEMLİ 1 NOT: Lütfen video linkini dostlarınıza ve arkadaşlarınıza göndermeyi, sosyal medya hesaplarınızdan paylaşarak kamuoyu yararına yaptığım paylaşımı desteklemeyi ihmal etmeyin. Aksi takdirde diğer insanların mağduriyetlerine tedbir sağlamada tek başıma başarılı olamayabilirim. Saygılarımla. JOKER ABDUL (Abdullah KOÇOĞLU) Bir Twitter dönem sözünün dediği gibi, yayalar hukuk konularını bilse araç kullananlar daha kibar olurdu. Öğrenmek ve yasal koşullar altında aksiyon almak vatandaşlık hakkınızdır. Yasalar, herkes içindir. Yasal haklarınızı kullanmanız dileğiyle.

Devamını Oku

Alışveriş

Yel Pazarlama Ltd. Şti. ünlü ticari danışman Koçoğlu’nun ağına takıldı!

Yel Pazarlama Ltd. Şti. dolandırıcılığı

Ünlü danışman Koçoğlu, Yel Pazarlama Ltd. Şti. dolandırıcılığına dikkat çekti!

Ünlü ticari danışman, yazar ve sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Youtube kanalından yaptığı yazılı ve sözlü açıklamada; Yel Pazarlama Ltd. Şti. tarafından dolandırılmaya çalışıldığını, konu ile alakalı suç duyurusu başlattığını duyurdu. Koçoğlu açıklamalarında, mesajda adı geçirilen hukuk bürosu hakkında bağlı bulunduğu baroya resmi makamlar aracılığıyla şikayette bulunacaklarını da belirtti.

Koçoğlu, Youtube.com/JokerAbdul adlı resmi Youtube kanalından yaptığı yazılı ve sözlü açıklamalarında şu ifadelere yer verdi:

“Yel Pazarlama Ltd. Şti.’nin vatandaşlara, ‘Dosyanız, icra takibi başlatılması için, hukuk ofisine devredilmiştir. Hukuk ofisi: www.avmuctebadarinc.com, DARINÇ HUKUK BÜROSU‘ içerikli bir mesaj gönderdiğini, bize de gelen mesaj sonrasında yaptığım paylaşım sayesinde tespit ettim. Mesajda iletilen 0232 608 95 10 telefon aracılığıyla İZMİR BAROSU‘na kayıtlı olduğunu düşündüğüm sözde yetkili hukuk bürosu olarak iletilen AV. MÜCTEBA DARINÇ HUKUK ve DANIŞMANLIK BÜROSUNU aradığımda; 2019 yılında ürün satın aldığımızı, kargo geri döndüğü için borçlu olduğumuzu ifade ettiler. Ayrıca, gönderilen mesajda linki yer alan https://avmuctebadarinc.com internet sayfasına geçiş yaptığımda adını geçtikleri hukuk ve danışmanlık bürosu ile linkteki sayfanın eşleştiğini fark ettim. Böyle bir durumda ÖDEME YAPMADIM, SİZ DE YAPMAYIN. Bilakis Yel Pazarlama Ltd. Şti. ve bağlantılı kişiler hakkında SUÇ DUYURULARIMIZI ve BARO ŞİKAYETLERİMİZİ başlatmak için aksiyon aldık. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olmanız için, şirketler avukatımız Av. Arb. Abdullah Serdar ÖNÜR ile birlikte ortak bir CANLI YAYIN gerçekleştireceğiz. Yayına katılarak avukatımıza sorularınızı iletebilirsiniz. Takipte kalmanızı rica eder, yaşadığınız mağduriyet adına geçmiş olsun dileklerimi iletirim.”

Devamını Oku
Reklam Alanı

ÇOK OKUNANLAR