Takipte Kalın;

Bültenler

Menufay adlı firmaya Metin Çalık’tan vergi kaçırmaya yönelik suç duyurusu!

Menufay isimli sipariş yönetim sistemi satan firma şalter indirerek 30 yıllık işletmecinin mekanını sabote etti!

ABDULLAH KOÇOĞLU – İSTANBUL – menufay.com internet sitesi üzerinden sipariş yönetim sistemi, karekod menü, tablet menü vb. dijital teknolojilerin satışını yapan firma, şalter indirerek 30 yıllık işletmecinin mekanını sabote etti!

Mekancılar Kralı olarak da anılan Metin Çalık, basın mensuplarına yaptığı videolu ve yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Ben, bir mekan işletmecisiyim. 30 yıldır en iyi bildiğim işi yapıyorum. Bugüne kadar bir mekan sahibine ya da işletmecisine yaşatılabilecek en vicdan yoksunu, aynı zamanda ticari ahlaktan uzak olan şimdi anlatacağım uygulamaya maruz kaldım.

Ürünü, süresizmiş gibi satıp ileri dönemde hizmeti kesiyorlar!

İşletme olarak, 2020 yılının Haziran ayı ortalarında kare kod İle menü sitemi hizmeti sunan ‘Menüfay’ isimli bir yazılım satın aldık. Sistemin kurulmasıyla birlikte 1000 lira ücret ödedik. Ancak, ödenen bedelin sadece 1 yıllık olduğundan, sistemin şalterini indirmeye karar verdiklerinde haberimiz oldu. Zira, satışın gerçekleşme aşamasında ve sonrasında sözde kurumsal olan bu şirket ne bir sözleşme yaptı ne de koşullardan haberdar olmamıza yardım edecek bilgileri sundu. Geldiler, ürünlerini sattılar, paralarını alıp çekip gittiler. Canları istediğinde ise bize yaptıkları gibi sistemi kapatarak işinizi sabote edip işletmenizi zorda bırakacak olan aksiyonu almaktan kaçınmıyorlar. Bana göre bu davranışın tek bir cümle ile izahı var: Vicdansızlar ve ticari ahlaktan yoksunlar!

Hem bizden hem devletten çalıyorlar!

Kurumsal izdüşümü www.Menufay.com üzerinde yer alan bu şirket, ürün ödemesi için bankaya yaptığım 1000 lira havale karşılığında bütün ısrarlarımıza rağmen faturalandırma gerçekleştirmedi. İşletme olarak konuya ilişkin sert tavır takındığımızda ise ya arama yaptığımız numara engellendi ya da karşımızda muhatap bulamadık. Anlayacağınız hem bizden hem de devletten çalıyorlar.

1 yıllık ücret ödedik, sadece 3 ay kullandık!

Bilindiği üzere pandemi tedbirleri kapsamında iş yerimiz devlet tarafından kapatıldı ve tüm ticari faaliyetlerimiz bir süreliğine yasal olarak durduruldu. Derken, 1 Temmuz 2021’de genişletilen tedbirler kapsamında mekanımızı tekrardan açtık. Menüfay’dan aradılar ve sadece 3 ay kullandığımız ürün için, yenileme bedeli talep ettiler. Şaşkınlıkla karışık, ürünü süreye bağlı olarak satın almadığımızı ifade ettim. O dönem muhatabımız olan şirket çalışanı Murat beyin konuya hakim olduğunun da altını çizdim. Ayrıca, alım esnasında da belirttiğim üzere Coca Cola firmasının bedava kurduğu bir sistem olan söz konusu muadil sistem için istenilen 1500 lira bedelde pazarlık ettiğimi ve el sıkıştığımız 1000 lirayı ödeyerek ürünü satın aldığımı tekrardan kendilerine izah ettim. Söylemlerimdeki net ifadelerden rahatsız olmuş olsalar gerek ki, “Murat bey ayrıldı!” diyerek konuyu kesip attılar.

1 günlük süre istedim, “tamam” deyip 15 dakika sonra şalteri indirdiler!

Baktık ki, firma farklı emeller peşinde ve ticari ahlakı bize uymuyor; sistemlerini terk etme kararı aldık. Onları aradım ve kendi sistemimizi kurma aşamasında olduğumuzu, 1 gün sonra geçiş yaparak sistemlerini terk edeceğimizi belirttim. Telefonda bir günlük süreyi onaylama anlamında “tamam” dediler ve 15 dakika sonrasında merkezden sistemi kapattılar. Kendi sistemimize geçiş sürecinde 2 gün boyunca satış yapamadık. Hem maddi hem de müşteri kaybına odaklı manevi kayıp yaşıyoruz.

Suç duyurularını başlatıp maddi, manevi tazminat talebinde bulunacağız!

Firma hakkında faturasız, evraksız çalışarak vergi kaçırma, eksik ya da yanlış bilgilendirme ile ürün satışı gerçekleştirerek nitelikli yolla dolandırma iddiaları ile suç duyurusunda bulunacağız. Bunun yanı sıra maddi ve müşteri kaybına, prestij kaybına odaklı manevi tazminat davalarımızı açacağız. Tüm bu konular için, şirketler avukatımız Av. Arb. Abdullah Serdar ÖNÜR’ü yetkilendirdik. Bu bilgileri, kendi işletmemizin menfaatlerimden ziyade kamuoyu yararına paylaşıyorum. Koşulların bu denli zor olduğu şu dönemde umarım hiçbir sektör çalışanı arkadaşımız bizim yaşadığımız türden bir durumla karşılaşmaz ve maddi manevi kayba maruz kalmaz.”

Devamını Oku
Reklam Alanı
Yorum Bırak

YORUMLAR

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Trendyol’un, maksadı farklı müşterilere fırsat sunan sistem açığı mağazaları mağdur ediyor!

Trendyol’un sistem açığı mağazaları mağdur mu ediyor?

Ticari Danışman, Yazar ve Sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Trendyol’un maksadı farklı müşterilere fırsat sunan önemli bir sistem açığı hakkında açıklamalarda bulundu.

Koçoğlu yayınladığı basın bülteninde şu ifadelere yer verdi:

“Trendyol’dan alım yapan kimi müşteriler, herhangi bir mağazanın ürünlerini vasat göstermek ya da parlatmak, karalamak ya da aklamak veya algoritmada ön plana çıkmasını engellemek ya da ön plana çıkmasını sağlamak için, farklı maksatlarla alım gerçekleştirebiliyor. Burada iki ayrı açı, iki ayrı problem var.

Önem derecesi yüksek iki ayrı problem var

Birincisi, Trendyol müşterileri siparişini teslim almadan veya ürünü açmadan iade etse ya da ürün çeşitli sebeplerle geri dönse dahi ürüne yorum ve değerlendirme yapabiliyor. Yani, bir ürüne değerlendirme ve yorum yapabilmeniz için, satın almış olmanız yeterli görülüyor. Burada büyük bir mantık hatası var. Bir ürün ile ilgili değerlendirme yapılacak ve yorum yazılacak ise o ürünün açılmış, görülmüş olması gerekir. Aksi halde bu işe ayıracağınız küçük bir bütçe ile kaliteli bir ürünü ya da mağazayı sabote edebilir. Yanı sıra olumlu değerlendirme ve yorumla kalitesiz bir ürünü parlatabilirsiniz. Buradaki haksızlık sadece mağazaları değil, legal olmayan yolla parlatılmış bir ürünü alarak kandırılma olasılığı olan müşterileri de bağlamaktadır.

Trendyol anlaşmalı kargo şirketlerinden doğan suçların cezasını mağazalar çekiyor

Şahsi mağazamızda yaşadığımız bir hadise ile söze devam etmek istiyorum. Bizden iki ayrı ürün satın alan 2 ayrı müşterimiz, satın aldıkları ürünlere 1 yıldız vererek olumsuz değerlendirme gerçekleştirdiler ve şu yorumları yaptılar:

FSA32320805 barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Kargo ürünü getirmedi ve teslim etmedi.”

FNTSTKFSM051AV barkod numaralı ürüne yapılan yorum: “Ürün elime geçmedi bir daha bana bir şey gelecekse Aras kargoyla gelmesin. Hala an itibariyle gönderi bekliyorum. Mesai bitimi 18.30”

Tekrar dile getirmekte fayda görüyorum. Teslim alınmayan bir ürün hakkında yapılan yoruma izin vermekle, küfür ya da hakaret içeren bir yoruma izin vermek arasında mağazalara ve ürünlere vereceği yara adına fark yok. Her ikisi de bel altı vuruyor ve mağazaları olumsuz etkiliyor.

Problemi 3 ayrı noktadan iletmeme rağmen bu konuda aksiyon alınmadı

Gelen ilk olumsuz yorumun ardından öncelikle satıcılara ait arayüzde yer alan Canlı Destek üzerinden yazışarak mağduriyetimizi müşteri temsilcisine izah ettim. Tüm ısrarlarıma rağmen konu ile ilgili bildirim oluşturmadı. Hal böyle olunca satıcı destek hattını aradım ve 15.10.2021 tarihinde 14:20’de durumu sesli olarak anlattım. İlgilenileceğini ifade ettiler ve görüşmeyi sonlandırdık. Sonrasında aynı tarz farklı bir ürünümüze 2. yorum geldi. 16.10.2021 tarihinde 12:30’da tekrar arama gerçekleştirerek önceki aramamda belirttiğim soruna, söz konusu 2. ürünümüze yapılan olumsuz yorumun da eklenmesini talep ettim. Müşteri hizmetleri yetkilisi, böyle bir bildirim oluşturulmadığını, bu sebeple ekleme yapamayacağını söyledi. Anlayacağınız, benim ifadelerimi öneri kapsamında dinlemişler ya da daha argo bir tabirle ‘He’ deyip geçmişler.

Trendyol’un işletim sistemi günden güne iyileşiyor

Trendyol ile ilgili yaşadığımız mağaza odaklı problemlerde, son 3 aylık zaman diliminde önemli mesafe kaydettik. Muadillerine oranla açıkara gelişmiş olan Trendyol’un işletim sisteminin kendisini sürekli yenilediğini ve iyileştirildiğini söyleyebilirim. Özellikle, Trendyol’un mesul yöneticilerinden Sayın Özkan ÇOKAYGİL problemlere yönelik eleştirilerde son derece yapıcı bir yaklaşıma ve hoşgörüye sahip. Yukarıda ifade ettiğim soruna da aynı tevazu ile yaklaşım göstereceğinden ve hızlıca aksiyon alınacağından kuşkum yok.”

Devamını Oku

Bültenler

Aygün Karadoğan, ilk ödülünü Zeki Müren’e ithaf etti!

Türk Müziği’nin kadife sesi olarak lakaplandırılan Aygün Karadoğan, ilk ödülünü Zeki Müren’e ithaf etti.

Hayranları tarafından Türk Müziği’nin kadife sesi olarak lakaplandırılan Aygün Karadoğan geçtiğimiz günlerde ilk ödülünü aldı.

Ümit Öner’in sahibi olduğu Göktürk Dergisi tarafından 3. kez düzenlenen “Yılın En’leri Ödül Töreni“nde ‘Yılın En Başarılı Çıkış Yapan Erkek Sanatçısı’ ödülüne layık görülen Karadoğan, ödülünü ünlü sunucu Merve Akıncı ve derginin sahibi Ümit Öner’in elinden aldı. Aygün Karadoğan, Göktürk’teki Kemer Country Hotel’de düzenlenen görkemli törende yoğun istek üzerine ödül almasını sağlayan ve Zeki Müren’e ait “Gözlerin Doğuyor Gecelerime” adlı parçayı seslendirmeyi de ihmal etmedi.

Ödül alması ile ilgili konuşan başarılı sanatçı Aygün Karadoğan, “Öncelikle şunu söylemek isterim daha önce Sanat Güneşimiz Zeki Müren tarafından okunan ‘Gözlerin Doğuyor Gecelerime’ parçası ile ‘Yılın En İyi Çıkış Yapan Başarılı Sanatçı Ödülü’nü almak çok gurur verici. Oylamaya katılıp bana oy veren herkese teşekkür ederim. Yeni çalışmamız ise yolda. Yine çok büyük bir ustanın seslendirdiği cover bir parça geliyor. Eminim bu eseri de benim sesimden çok seveceksiniz. Son olarak sözlerimi Zeki Müren’in hatırasına sahip çıkmalıyız diyerek bitirmek istiyorum.”

Devamını Oku

Bültenler

Joker Abdul, Instagram’dan kazandığı 250 doların hikayesini anlattı!

Ticari danışman Abdullah Koçoğlu, “Instagram para dağıtıyor, almayan kalmasın!” uyarısında bulundu.

Ticari danışman Abdullah Koçoğlu, “Instagram para dağıtıyor, almayan kalmasın!” uyarısında bulundu.

Ticari Danışman, Yazar ve Sanatçı Abdullah Koçoğlu, namı diğer Joker Abdul, Youtube kanalında yayınladığı videolu açıklamasında, Instagram’ın 10 bin üzerinde takipçisi olan kullanıcılara 250 dolar ila binlerce doları aşan aralıkta ödeme yaptığını belirtti.

Instagram’ın ödeme yaptığı ilk grup kullanıcılar arasında yer aldığını ifade eden Koçoğlu, yayınladığı videoda şu açıklamalara yer verdi:

“Instagram 10 bin takipçi sayısını aşan kullanıcılara 250 dolar ila binlerce doları aşan ödeme yapıyor. 250 dolar kazandım. Bu parayı nasıl kazandığımı sizlerle paylaşıyorum. Profesyonel hesaba geçiş yaptıktan sonra ‘rozetler’ özelliğini aktif ederek ve Instagram’ın topluluk kurallarına uygun yayın yaparak siz de minimum 250 dolar kazanabilirsiniz.” İfadelerine yer verdi.

Koçoğlu Youtube kanalında yayınladığı videoda ayrıca, kullanıcıların yapmaları ve yapmamaları gereken detayları da etraflıca anlattı ve tarafına yapılan ödemenin banka dekontunu paylaştı.

İşte, Joker Abdul Youtube kanalında yayınlanan videonun açıklama bölümünde yer alan diğer bilgiler:

Instagram para kazanma, instagramdan para kazanma, instagram rozetler sekmesini kullanıcılara sunarak para kazanma özelliğini aktif etti. Rozet kazanmadan da Instagram’dan para kazanabilirsiniz. Profesyonel hesaba geçtikten sonra sadece 2 canlı yayın yaparak 250 dolar kazandım. Nasıl kazandığımı, banka dekontumu ve yaptığım hataları sizlerle paylaşıyorum. Siz, Instagramdan benim kazandığımdan çok daha fazlasını kazanabilirsiniz. Hemen kolları sıvayın derim!

Arama etiketleri:
instagram para kazanma, instagramdan para kazanma. instagram para kazanmak, instagramdan para nasıl kazanılır. instagramdan para nasıl kazanılıyor, instagram’da para nasıl kazanılır. instagram rozetler, instagramdan para. instagram ödeme alma, instagram ödeme yöntemi. instagramdan ne kadar kazandım, instagram ilk paramı ödedi. instagramdan ilk paramı kazandım, instagram ödeme yaptı. instagram rozetler açma, instagram rozetler ödeme alma. instagram rozetler para kazanma, instagramdan para kazanılır mı. ilk paramı çektim.

Devamını Oku
Reklam Alanı

ÇOK OKUNANLAR